Palautus ja vaihtohjeet

Kuluttaja-asiakkaalla on 14 päivän kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa ja palauttaa tilaus tuotteiden lähettämisen tai palvelun suorittamisen jälkeen.

Yritysasiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa tilausta tuotteiden lähettämisen tai palvelun suorittamisen jälkeen, ellei asiasta ole kirjallisesti toisin sovittu.

Peruutus ja palautusoikeus ei koske painatettavia ja räätälöitäviä tuotteita tai hygieniatuotteita.

Tuotteen vaihtaminen

1. Tee uudesta tuotteesta uusi tilaus verkkokaupan kautta normaalisti.

2. Palauta vaihdettavat tuotteet palautusohjeiden mukaan.

Mitä palautus maksaa?

Koska tarjoamme ilmaiset toimituskulut verkkokaupan tilauksille emme valitettavasti voi kustantaa palautusten ja vaihtojen logistiikkakustannuksia.

Tukkuverkkokauppa ei vastaa palautuksesta tai vaihdosta aiheutuvista kuluista eikä pakettien katoamisista tai rikkoontumisista. Hyväksymme vain asiakaspalautustunnuksella tehdyt palautukset. Perimme palautuksesta 10 euron käsittely- ja palautuskulun (sis. alv 24 %). Palautuskulu 10 € pidätetään hyvitettävästä summasta. Hyvitys tehdään 14 vuorokauden kuluessa, kun olemme vastaanottaneet myyntikuntoisen tuotepalautuksen. Hyvityksestä lähetään erillinen ilmoitus sähköpostilla ja summa palautetaan sille maksuvälineelle jolla tilaus on maksettu.

Näin palautat tuotteet

1. Kaikki palautettavat tuotteet on palautettava uutta vastaavassa kunnossa alkuperäisissä pakkauksissaan. Jätä tuotteisiin alkuperäiset hinta - ja tuotelaput kiinni.

2. Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti sekä lisää paketin sisään alkuperäinen pakkauslista. Jos pakkauslistaa ei ole saatavilla voit kirjoittaa lapun jossa lukee tilaajan nimi sekä tilausnumero.

Tuotteiden palautus DB Schenkerin kautta:
Kuluttaja voi palauttaa Tukkuverkkokaupan lähetyksen lähimpään DB Schenker-noutopisteeseen samalla lähetystunnuksella millä paketti on noudettu.

Alkuperäisessä paketissa ollut kollitarra kannattaa säilyttää, koska se nopeuttaa palauttamista. Mikäli alkuperäinen kollitarra on revennyt voit ilmoittaa kollitarran numeron, jolloin noutopiste tulostaa uuden kollitarran.

Tuotteiden palautus Postin kautta:
1. Kirjoita pakkauksen päälle Postin asiakaspalautustunnus 660309
2. Vie paketti Postin tiskille ja ilmoita, että kyseessä on asiakaspalautus. Säilytä palautuksesta saatava palautuskuitti! Siinä on palautuksesi seurantakoodi.

Palautuslähetyksen saajana B2B Digital Oy.

Yritysasiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa tilausta tuotteiden lähettämisen tai palvelun suorittamisen jälkeen, ellei asiasta ole kirjallisesti toisin sovittu.

Noutamatta jätetty tilaus ei ole palautus.

Jos et nouda tilaustasi ajoissa ja se käännytetään takaisin Tukkuverkkokaupalle veloitamme sinulta automaattisesti 20 € rahti- ja käsittelykuluja. Noutopistepaketin keskimääräinen säilytysaika on 7 pv.

Paketin/tilauksen lunastamatta jättäminen ei ole Kuluttajansuojalain mukainen tuotteen palautus, vaan se on sopimusrikkomus ostajan puolelta. Tällaisessa tapauksessa Tukkuverkkokaupalla on oikeus vaatia ostajalta korvausta aiheutuneista kuluista (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 & 28 §).

Tukkuverkkokauppa ei vastaa siitä mikäli tilauksesi toimitetaan eri noutopisteeseen kuin mitä olit tilatessa valinnut. Usein suosituimmat pakettiautomaatit voivat olla täynnä ja tällöin logistiikkayhtiöllä on oikeus toimittaa tilauksesi lähimpään vapaana olevaan noutopisteeseen.

Vialliset tuotteet / reklamaatiot

Toimitettiinko sinulle tuote joka oli selvästi viallinen/rikki kun se saapui sinulle?

Ota rikkinäisestä/viallisesta tuotteesta kuva ja lähetä se meille sähköpostitse myynti@tukkuverkkokauppa.fi

Käsittelemme reklamaatiosi mahdollisimman nopeasti ja otamme sinuun yhteyttä hyvityksen/korvaavan tuotteen järjestämisestä. Järjestämme viallisen tuotteen palautuksen mikäli se on aiheellista.

Usein kysytyt kysymykset

Kun tilauksesi on lähetetty, saat sähköpostitse toimitusvahvistuksen. Siinä on tilauksesi seurantakoodi ja linkki, jolla pääset seuraamaan tilaustasi. Osa tuotteistamme on tilaustuotteita joiden toimitusaika on 4-9 arkipäivää. Osaa tuotteistamme varastoidaan Raision noutovarastolla. Näiden tuotteiden toimitusaika on 1-3 arkipäivää. Näet tuotekortilta tuotteen toimitusajan. Jos tilauksessasi on molempia tuotteita, lähetämme ne yhdessä tilaustuotteiden kanssa. Niiden toimitusaika on siis 4-9 arkipäivää.

Kun palautuksesi on tullut perille, hyvitämme tilauksesi Paytrailin kautta käyttämällesi maksutavalle. Emme voi vaihtaa hyvitystapaa toiselle maksutavalle. Hyvitys näkyy 1-3 arkipäivässä.

Kyllä voit. Verkkokauppamme hinnat ovat Alv 0%-muodossa koska myymme enimmäkseen yritysasiakkaille. Verollinen hinta näkyy tuotekortilla ja ostoskorissa.

Toimitamme, mutta emme toimita Ahvenanmaalle ALV 0% toimituksia emmekä tee ALV-hyvityksiä Ahvenanmaan tilauksillle. Toimitukset Ahvenanmaalle sisältävät arvonlisäveron samalla tavalla kuin toimitukset muualle Suomeen.